אין ספק שלולא המהפכה התעשייתית, לא היו כל כך הרבה מדרגות מתכת בבתים. תארו לעצמכם שאומן ברזל היה צריך לעמול כל היום ביצירת מעקים למדרגות הללו. זה בוודאי היה לוקח הרבה זמן ואומנות ברזל היא מקצוע שייכת למתי מעט. זוהי אומנות ממש כמו להיות צייר, פסל וארכיטקט. אין נוסחה ליצירת מדרגות מתכת והכול בראש של האמן שיודע גם לתכנן אותן וגם ליצור אותם.

יש היום כל מיני שיטות וגם תעשייתיות ליצור מדרגות מתכת אך אין ספק כי מדובר באומנות, ולא כל אחד יודע לעצב מדרגות מתכת כאלה שהופכות להיות המונומנט הכי מרכזי בבית.

מדרגות מתכת בחלל גבוה

מדרגות מתכת בחלל גבוה מעניקות עוד ממד ועומק למבנה כולו. אם למשל מדובר בפנטהאוז, הרבה יותר יפה להתקין מדרגות מתכת מעוגלות שהופכות לסוג של פסל סביבתי. מה שחשוב הוא לפנות לחברה שיש לה אנשי מקצוע מיומנים שמסוגלים לבצע כל עבודת מתכת, כי זה בהחלט גם עניין של כישרון.

מדרגות מתכת יכולות להיות משולבות גם עם עץ, כאשר המעקים הם ממתכת מפורזלת עם פיתוחים, או חלקים לגמרי ונקיים מכל פרזול, מאוד מינימליסטיים ותואמים לעיצוב המודרני.

מדרגות מתכת – פסל סביבתי

מדרגות מתכת בבית או בכל חלל אחר יכולות להפוך למונומנט מרכזי בבית, בגלל עוצמת וריכוז המתכת וגם בגלל התנועה שיש להן בלוליינות שלהן. ש להם נוכחות חזקה מעבר לשימושיות שלהן אלא כמונומט אומנותי והרבה אנשים באמת תופסים את המדרגות שלהם לבית כמשהו מאוד מעוצב והולכים על מה שנראה להם לא רק בטיחותי ויפה אלא גם בהחלט מיוחד.

שילוב של עץ וברזל הוא שילוב קלאסי של חומרים מהם ניתן לעצב אין סוף דגמים של מדרגות. לולייניות, מעוגלות, ישרות ועוד. ייתכן כי יש כאלה שיבחרו שהמדרגות יהיו ממתכת אבל המעקים יהיו מעץ או להיפך, הכול עניין של טעם ואיך אתם רוצים שהבית שלכם ייראה.

כיוון שבדרך כלל המדרגות הן באמצע הבית, עדיף לעשות אותן מעוצבות וכך לקבל יותר ממדרגות. לקבל פסל סביבתי בתוך הבית.