מדרגות פנים הם היום חלק מתפיסת העיצוב של הבית כולו. אם בעבר למדרגות היה תפקיד של אמצעי לעלייה לקומות העליונות או לגג הבית, הרי שהיום כאשר הם ממוקמות בדרך כלל במרכז הבית, וגם אם הן ממוקמות בצד, יש להן חלק מעיצוב הכללי של הבית ולכן ההתייחסות אליהן היא ברמת עיצוב טהורה.
כמו שתואר לעיל פרולנקו מסביר שיצירת מדרגות מעץ, ברזל, זכוכית, מתכת ועוד דורש התייחסות רבה והתאמה אישית בדיוק לפי צרכי הלקוח. מדרגות הן לב ליבו של החלל במרכז הבית, הן נוגעות בחלל עצמו, ממרכזות וממקדות אליהן את תשומת הלב ולכן ראויות להרבה יותר ממדרגות אבן רגילות.

מדרגות פנים – מגמות!

המגמות בעולם עיצוב מדרגות פנים בבית מתחילות מחומרי גלם. יש היום נטייה חזקה מאוד לערב חומרים קשים כמו ברזל ומתכת להתקין מהם מדרגות או מעקים של מדרגות מעץ בשילובים שונים. יש את תחום הפרזול השמור למקצוענים בלבד, פרולנקו מסביר כי בבתים בהן יש עיצוב כפרי או קלאסי, כל הנושא של מעקים מפורזלים מאוד חזק. מעקות מפורזלים אנחנו מכירים עוד מתקופות עתיקות, בהן המתכת הייתה חומר גלם שמיש מאוד בעיצוב היכלים וארמונות. הפרזול חוזר למעקים ולא רק אליהם, אלא גם לתוך הבית.

מהמדרגות לשמיים…

החזון של פרולנקו, זה ליצור מקום שעד היום איש עדיין לא יצר. גם ברמת שימוש בחומרים מיוחדים וגם בשילובים שביניהם במיוחד כאשר מדברים על מדרגות בבית פרטי.

מדרגות פנים מבחינת אומנות מסביר פרולנקו, זה יצירת גרם שמעלה אותך למעלה וצריך לספק לך איזה שהיא חוויה. החוויה נמצאת במדרגות עצמם, גם בעיצוב שלהם, גם בתכנון שלהם ומעבר לכל זה חייב גם להיות בטיחותי ונוח.

בהרבה מונומנטים אדריכליים בעולם, יש התייחסות מרכזית לנושא של המדרגות שמעמידים את העשייה שלהן במרכז היצירה, הן יכולות להיות עגולות, מרובעות, ענקיות או קטנות אבל יש להן משמעות.

חוויה של טיפוס ובטיחות!

פרולנקו מסביר כי מעבר לאומנות יצירת גרמי מדרגות מיוחדים במינם, החשיבות של הנדסת אנוש הופכת את הטיפוס במדרגות לחוויה נוחה ובטיחותית, וזה אל פחות חשוב מהעיצוב של המדרגות והמעקים.

טרנד חזק נוסף שנכנס למדרגות הפנים, הן מדרגות ברזל ועץ, מדרגות מאסיביות ובצבעים טבעיים שהופכים את חווית הטיפוס כמו לכניסה ליער עד מלא עצים…

פרולנקו מוסיף ואומר שמדרגות ברזל ועץ מתאימות גם לבתים המעוצבים בקווים מודרניים וגם לבתים בסגנון כפרי וקלאסי, עץ היה ונשאר אחד מחומרי הגלם שמתאימים לכל סגנון.