לכל מי ששאל את עצמו פעם מאיפה צצים טרנדים חדשים כל הזמן יש לומר- הם לא צצים, הם נמשכים בהדרגה. נובעים זה מזה ומתפתחים למשהו חדש בשינויים אגב- לא קיצוניים, אלא איטיים. סוג של תהליך שעוברת כל מגמה חדשה בעולם העיצוב.

טרנד הוא סך כול השינוי שנובע מגיאוגרפיה, טכנולוגיה, שינויים חברתיים והתפתחות דיגיטלית. הוא קולט מאפיינים, מזין בהם תחומים שונים ומייצר טרנד.

כאשר העין שלנו מתחילה לראות דברים חדשים כמו למשל מדרגות מתכת, אבל קודם היא ראתה פריטי דקורציה ממתכת, היה לנו כבר פרומו לכניסת המתכת כחומר גלם הביתה. כלומר- יש איזה התרחשות של אירועים שמחדירים מגמות עיצוב, חומרי גלם ועיצובים חדשים וזה קורה לאט, אבל זה מכין אותנו לשינויים ומביא אותנו לבשלות כדי לקבל אותם ולהצטייד בהם.

המתכת הייתה פה מאז ומעולם!

מדרגות מתכת זה לא דבר חדש, זה אפילו אלמנט קדום. אבל איך אפשר להסביר את זה שהם עדיין כאן?

השינוי שעובר חומר גלם הוא בעיבוד, בעיצוב ובתפקיד שלו. מתכת כחומר גלם לבית זה לא דבר חדש. היא נמצאת במשטח הנירוסטה במטבח, ברגליים של שולחנות זכוכית, במסגרות של חלונות כלומר- היא כאן מאז ומעולם אבל כאשר באים לעצב ממנה מדרגות מתכת, היא תקבל את הטוויסט החדש של העיצוב העכשווי, היא תושפע מהטרנד וזה יבוא לידי ביטוי במדרגות מתכת מעוצבות בסגנון מודרני.

מדרגות מתכת נוצצת או מתכת מט?

בשנים האחרונות הייתה מגמה חזקה של מתכת מבריקה. עכשיו הטרנד הוא שהיא תהיה בגימור מט רך. זה מתכתב עם הרבה מאוד סגנונות עיצוב לבית ומדרגות זה חלק מהעיצוב והן לא יכולות להיות מנותקות מקו העיצוב הכללי של מדרגות לבית פרטי.

מדרגות מתכת אפשר להזמין בהזמנה מיוחדת ולקבל אותן כמדרגות בקו ישר, מודרני או בפרזול אומנותי מעשה ידי אמן. יש משמעות גם למראה הברזל ויש כאלה שהולכים על מדרגות מתכת במראה עתיק.

עיצוב כפרי ומדרגות מתכת!

עד כמה שזה נשמע מנוגד, מדרגות מתכת מאוד מתאימות דווקא לבית בעיצוב כפרי, ויוצרות את הניגוד בין העץ הרב בבית לבין חומר אחר גם הוא טבעי. מתכת היא חומר שנתפס בהגדרת העיצוב כטבעי ממש כמו עץ, ונעשה בו שימוש רב בהקשר של מדרגות מעוצבות ממתכת לבית שיש בו סגנון טוסקני מובהק או אפילו בקווים מודרניים, שמדרגות המתכת המפורזלות יוצרות את הניגוד המושלם לעיצוב המסודר והנקי של הבית.