עיצוב מדרגות הוא חלק מעיצוב כללי של הבית. כאשר מגמות העיצוב משתנות גם המדרגות מקבלות טוויסט חדש, עם דגמים ורעיונות חדשים.

אין דפוס אחד למדרגות לבית. הן יכולות להיות רק מעץ, מברזל, שילוב של שני החומרים. הן יכולות להיות במראה כפרי, מודרני או קלאסי ואין ספק שבבית מעל עיצוב קלאסי עיצוב מדרגות לבית חייב להיות זורם יחד עם העיצוב הנבחר.

מדרגות לבית בסגנון קלאסי

הסגנון הקלאסי הוא סגנון השאוב מעיצוב של ארמונות והיכלים מפוארים. מדובר על פאר שבא לידי ביטוי גם בבחירת הרצפה- בדרך כלל מצוירת, גם בחיפוי הקירות בקרניזים, תמונות, יצירות אומנות ועל החלונות וילונות כבדים מברוקאד או קטיפה.

מדרגות לבית פרטי שכזה, צריכות להיות בעלות מראה עתיק, עם שלל פיתוחים שיוצרים ממש יצירת אומנות.

המראה הקלאסי צריך להיותך מאוד מרשים, עשיר ועם ניחוח מלכותי.

הצבעים בסגנון הקלאסי

הצבעים האופייניים לסגנון הקלאסי הם שמנת וזהב. הכול נראה מאוד עשיר ויש לומר כי השימוש בזהב בארמונות היה באמת מהמתכת היקרה, היום כמובן זה סוג של חיקוי הסגנון.

רהיטים בבית כזה יהיו בעלי עיצוב עתיק. מגולפים עם פיתוחים, ציורים והרבה עבודת אומנות.

מדרגות ברזל יכולות להתאים בתנאי שהברזל עובר עיבוד ומקבל גוון עתיק, וכמובן שילוב של עץ יכול ליצוק מדרגות מעניינות מאוד.

סגנון סקנדינבי שיק – מדרגות לבית

מדרגות לבית בסגנון עיצוב סקנדינבי שיק, יכולים להיות מעץ שייצבע בצבע לבן, כי זהו הצבע הדומיננטי בסגנון העיצוב הזה. הספות יהיו בלבן, השטיחים, הווילונות. הכול יהיה במראה מאוד מינימליסטי ונקי. כמה שפחות אביזרים ודקורציה. אולי אפשר להציב איזה פסל או ואזה ענקית בהירה בצד אבל הסגנון עצמו הולך על הכי מעט וכמה שיותר לבן יותר טוב.

גם בסגנון הזה אפשר לעשות מדרגות לבית בשילוב של עץ וברזל ולהעניק להם את הגוונים הבהירים.

מדרגות בבית אקלקטי

מקורו של הסגנון האקלקטי הוא בשבדיה. מדובר על כמה סגנונות ביחד שמרכיבים עיצוב אחד. זה יכול להיות ספה מעיצוב קלאסי יחד עם כורסאות בעיצוב מודרני ושולחן עתיק. כלומר- יש ערבוב של פריטים וסגנונות וזה יוצר סגנון חדש שנקרא אקלקטי.

לסגנון הזה אין חוקים והחוק היחידי הקיים הוא שילוב של כל מיני סגנונות שיוצרים משהו חדש אבל באמת מוצלח. כי גם לערבב צריך לדעת.

מדרגות לבית כזה יכולות להיות מכל מיני חומרים ובכל מיני סגנונות, אבל הם כמובן חייבים להשלים את העיצוב האקלקטי.