האם ידעתם שאם ברצונכם לבנות מדרגות בבית, חלות עליכם תקנות הקבועות בחוק? לא הרבה יודעים זאת, אך גם כאשר אתם מתעניינים בבניה של מדרגות במרחב הביתי והפרטי שלכם, אתם עדיין מחויבים בתקנות בטיחות ובנהלים שנקבעו במדינת ישראל, כמו ברבות ממדינות העולם. אז מה צריך לדעת על מדרגות, ואיך תוודאו שהכל נעשה אצלכם כשורה? עם המומחים של PROLENCO לא יהיה לכם מקום לספק.

גובה המדרגות

החוקים הנוגעים להתקנת מדרגות חלים על כל גרם מדרגות באשר הוא, אפילו אם מדובר בכמות מזערית של מדרגות ואפילו אם הן נועדו לנוי בלבד, ולא לשם מעבר אמיתי מקומה לקומה – התקנות הקבועות בחוק חלות בכל מקרה, וזהו הכלל שעל פיו הן פועלות: גובהן של שתי מדרגות חייב לנוע בטווח המצומצם שבין 61 ל- 63 ס"מ, וזאת בעיקר כדי למנוע מצבים של החלקה, או כדי למנוע קושי או סכנה מאנשים וילדים שהעלייה והירידה במדרגות אינה נוחה להם.

סייגי בטיחות נוספים

מעבר לחוק הנוגע לבטיחות המדרגות עצמן, ישנו חוק העוסק גם במעקה הבטיחות הנלווה להן – ועיקרו כזה: כל מעבר שבין מפלס למפלס, העולה על 60 ס"מ בגובהו, חייב במעקה בטיחות תקני ויציב. הדבר נכון לא רק במקרים של מדרגות כמובן, אלא גם במקרי התקנת מרפסות, בפתחי עומק מסוכנים על האדמה ועוד ועוד. חשוב להבין שתקנות הבטיחות הללו אינם נוגעים רק לבניה בבית פרטי, אלא הן רלוונטיות לכל בניה באשר היא בכל מקום ומצב – ולכן גם אם אתם מתכננים להתקין מעבר נוח מחוץ לביתכם, או כל אלמנט אחר המעלה את סיכוייה האפשריים של מעידה ונפילה – אתם מחויבים בהצבת מעקה בטיחות ייעודי המותאם לסביבה ולמצב.

איך להימנע מטעויות?

מלבד התקנות החוקתיות החלות על כולם, ישנם עוד שלל פרמטרים, חישובים והמלצות כלליות שיש לקחת בחשבון בבנייתן של מדרגות, וחשוב מאד להכיר אותן ולפעול על פיהן ברמת החומרה הגבוהה ביותר, גם אם אין חובה חוקית לכך. כדי להבטיח סביבה בטוחה, השומרת לא רק על חוקי בטיחות הקשורים למבנים הנדסיים אלא גם לחומרי גלם ולעמידות לאורך שנים, אתם זקוקים לאיש מקצוע בעל ידע טכני, משפטי, היכרות מעמיקה עם עולם הבניה והשיפוצים וכמובן גם מיומנות מולדת ותפיסה מרחבית. אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר, ופנקו את עצמכם עם מדרגות יפיפיות, מקוריות ובטוחות להפליא עם אנשי הצוות המומחים והמנוסים שלנו ב- PROLENCO.