יש מילים בעברית שרק ההגייה שלהן על בדל השפתיים הופכת למרעננת וממלאה בחשק לרוץ וליהנות מהמשמעות שלהן במציאות. כזו בדיוק היא המילה 'עיצוב', הפותחת צוהר לעולם שלם של אפשרויות, עולם עשיר ואינסופי – שכל אחד ואחת יכולים למצוא בו ביטוי לקולם הייחודי ולאמירתם האישית שלהם. במיוחד בעיצוב בית ואפילו באופן יותר ספציפי בעיצוב אלמנטים המשלבים פונקציונליות ודקורטיביות כמו מדרגות, יש אינספור אפשרויות לעיצובים שניתן לשלב – ביחד או כל אחת לחוד, ובנוסף לטרנד ספציפי ומבוקש, או לחלופין לצד רעיון מקורי וייחודי שאיש עוד לא חשב עליו קודם לכן. אז באילו אפשרויות בכלל מדובר? הנה כמה רעיונות שלא תוכלו לעמוד בפניהם לסוגי מדרגות מעוצבות.

חומרי הגלם

כדי להתאים את המדרגות לעיצוב הבית שלכם באופן מושלם אך מנגד לא לוותר גם על בטיחות ועל עמידות לאורך שנים, מומלץ מאד לשלב בין שני עולמות שונים – ההמלצות שתקבלו מהקבלן או המהנדס בנוגע לאיכות חומר הגלם, וההחלטה העיצובית הקשורה בבחירת חומר הגלם ה"נכון" מבחינת מה שהכי מתאים להכניס לבית. תתפלאו לגלות שגם בקטגוריות מובחנות כמו מתכת או עץ יכול להתקיים מגוון אפשרויות מרהיב ומרשים מאין כמוהו, כך שאין כל צורך לוותר ממש על כלום. היום, בזכות טכנולוגיות חדשניות וחשיבה מחוץ לקופסה הנוגעת בפתרונות יצירתיים באמת לבעיות שפעם היה נראה שאי אפשר לפתור, ניתן למצוא אפשרויות עיצוביות שקשה להאמין עד כמה הן פשוטות ויעילות.

צבע

כאשר אנו בוחרים לשלב מדרגות מעוצבות בבית, כל פרמטר הופך להזדמנות, ואחת הבחירות המהנות והמשמחות ביותר בכך, היא ההחלטה על צבע המדרגות. כמובן, שלא חייבים לבחור בצבע אחד בלבד – ואפשר אפילו לעצב את המדרגות בצבעים שונים לכל אחת ואחת: מדרגות מעוצבות בריבוי צבעים, מדרגות הצבועות בשני צבעים – למשל שחור ולבן – בדוגמה של מדרגה בצבע שחור ומדרגה בצבע לבן וחוזר חלילה, מדרגות שמצויר עליהן ציור בחלק האנכי שלהן, ועוד ועוד. אין סוף ליצירתיות שיכולה להתבטא במדרגות שלכם, וכל שנחוץ הוא רק ההבנה שיש כאן הזדמנות.

גימורים

בהתקנת מדרגות מעוצבות, אולי יותר מכל אלמנט אחר בבית, שלב הגימור דורש הרבה מאד חשיבה מראש – מאחר והוא כולל בתוכו הרבה מאד שלבים ומרכיבים: שכבה הגנה חיצונית, הוספת פסי בטיחות בקצה כל מדרגה, האפשרות להוסיף או לא להוסיף שטיח מעל, וכמובן בחירת המעקה הנחשבת לעולם שלם בפני עצמו – כל אלה חייבים להילקח בחשבון גם כן, ואנו ב- PROLENCO מתחייבים לענות על כל אחד ואחד מהצרכים הללו באופן מלא, מדויק ומקצועי.