בעולם עיצוב הפנים יש מגמות שמדברות על ראשית על חומרים. עוד לפני שניגשים לטרנדים ולמגמות של כל תקופה בעיצוב פנים, הטרנדים הכי חזקים ומובילים הם הטרנדים של חומרי הגלם.

מדרגות מתכת הן מדרגות מאוד בטיחותיות שמתאימות לבתים שונים בעיצובים שונים, שכן החומר הזה מתחבר כמעט לכל סגנון. הוא מתחבר לסגנון המודרני ההייטקי שיש בו הרבה זכוכית ומתכת, הוא מתחבר לסגנון הכפרי אם מדובר על מדרגות עם מעקים למשל מעץ, והוא מתחבר לסגנון אקלקטי המשלב הכול מכל.

ברזל ועץ- קור וחום מנצחים!

ברזל הוא חומר קר ועץ הוא חומר חם, והשילוב ביניהם נוגע למה שנקרא בעיצוב פנים "סגנון אקלקטי".

גם חיבור של חומרים נקרא אקלקטיזם ובמובן זה מדרגות ברזל ועץ, הן אקלקטיות במובן הקלאסי של המונח.

אקלקטיות זה אוסף של אלמנטים, פריטים וסגנונות מכל מיני עיצובים. זה לא שיוך לסגנון מסוים אלא יצירה ערבוב בין כמה סגנונות יחד. סגנון העיצוב הזה התחיל בשבדיה . פרולנקו אומר שהוא לא יופתע אם נגלה שמדרגות ברזל ועץ נוצרו בכלל בשבדיה בגלל השילוב הנועז ביניהם.

תפקיד מדרגות ברזל ועץ בחלל הבית!

כשאר מדברים על מדרגות מזמן כבר יש להן תפקיד הרבה יותר חשוב מלשמש אמצעי לטיפוס לקומה השנייה של הבית או לגג. הן חלק מהעיצוב פנים של הבית ויש להן תפקיד חשוב מאוד מבחינת הזרימה וההרמוניה בין כל חלקי הבית, בעיקר משום שהרבה פעמים הם ממוקמים באמצע חדר האורחים בחזית הבית או בצד אבל באופן שחייב להיות הרמוני עם העיצוב.

מלאכת אומנות יצירת מדרגות ברזל ועץ, דורשים הבנה וכישרון בעבודה עם חומר כמו עץ וחומר כמו מתכת. ברזל הוא חומר קשיח שצריך לדעת לפסל אותו למעקה מיוחד במינו עם כל האלמנטים התכנוניים ויש אין סוף סגנונות ועיצובים למעקה ממתכת של מדרגות מעץ, או מעקה מעץ למדרגות ממתכת.

השילוב ביניהם יוצר איזה שהוא חיבור נצחי בין קר וחם, בצבעים, בהגמוניה המשתלטת על העיצוב ולכן אם תביטו בתמונות המדרגות שיצר פרולנקו תיווכחו שהצמד הזה ברזל ועץ מנצח בכל המובנים וזה בדיוק הסיבה שמדרגות בסגנון זה פופולריים ומקבלים פלטפורמה בבתים רבים כאשר הם מתכננים להוסיף מדרגות בבית פרטי כזה או אחר.