הסגנון המודרני התפתח משנות השלושים של המאה הקודמת בעיקר עקב המהפכה התעשייתית. עד אז יכולנו למצוא בבתים מדרגות מעץ או מאבן אך בוודאי לא מברזל. כדי לעצב מדרגות ברזל היה צורך בעבודת נפחות ומסגרות שדרשה ציוד ומיכון שעד למהפכה התעשייתית לא היה בנמצא.

המאפיינים הבולטים של סגנון מודרני הם קוים פשוטים, נקיים וישרים. יש העדפה ברורה לפונקציונאליות באלמנטים רכים, לא מצועצעים, פשוטים וחפים מכל קישוט.

החיבור האמיתי בסגנון הזה הוא שילוב של חומרים כמו מדרגות ברזל ועץ בצורה מושכלת שנראית טבעית לחלוטין.

האם הסגנון המודרני קר ומנוכר?

לעיתים נדמה כי הסגנון המודרני סובל מחוסר חמימות, אבל אם משתמשים נכון בפריטים שונים ומשלבים ביניהם כמו גם בצבעים או בנגיעות חמות, אפשר לייצר סגנן מודרני חם. למשל אם מדובר על מדרגות ברזל, הן לא חייבות להיות רק בקווים ישרים, ניתן להשיג איזה שהוא עיצוב או טוויסט קטן, שיהפוך אותן למעין יצירת אומנות בתוך הבית, וזה כבר ישבור את הקווים האנכיים והאיזון המושלם של הסגנון המודרני.

עיצוב של מדרגות ברזל למשל יחד עם עץ, יכניס לסגנון המודרני קצת טבע שהוא מאוד רחוק ממנו במאפיינים שלו, ויצור שילוב מעניין של ישן וחדש.

רהיטים מרחפים ומדרגות ברזל

הסגנון המודרני שואף לנצל עד תום את כל האפשרויות העדכניות של רהיטים מרחפים למשל, שזה סוג של "הייטק" בבית. תאורה שקועה, צורות גיאומטריות, וגם מדרגות ברזל מרחפות, כן יש דבר כזה.

בעיצוב המודרני יש שימוש באלמנטים טרומיים או תעשייתיים שנותנים תחושה של משהו חשוף, בלתי שלם, טכנולוגי ומשוכלל.

בטון חשוף, מערות זכוכית, מדרגות ברזל מעובד בקווים ישרים, כל אלה משלימים את הסגנון שהפך לסגנון האהוב בבתים רבים, בגלל פשטותו והניקיון העיצובי שלו שעושים סדר בעין.

צבעים של סגנון מודרני

הצבעים בסגנון מודרני אינם מוגבלים למעט הפסטל שהם מעניינו של העיצוב הכפרי יותר. הדבר החשוב בשימוש בצבעים ליצירת סגנון מודרני הוא האחדות והרצף. כלומר אם יש להם וילון קרם, אז שהספות גם יהיו מהמשפחה של הקרם וכו'.

השילובים המנצחים של בית בסגנון מודרני הם שימוש בצהוב, לבן, אפור, זכוכית ומדרגות ברזל למשל. הכול מסתדר יחד בשפה מיוחדת לסגנון הזה כמו עיצוב לוגו מושלם לעסק.

חזיתות הארונות בבית כזה וגם במטבח, הן ישרות ונקיות. להבדיל מהסגנון הכפרי לא תראו פה שום קישוט או אלמנט מצועצע ובוודאי שלא כלים קרמיים.

הרעיון הוא ניקיון רצוף, אבל ניתן כמובן לשבור את הניקיון הזה באלמנטים עיצוביים או פריטי ריהוט שיעניקו כתמי צבע כמו למשל אגרטל, פסל, ציור על הקיר ועוד.