חלק ממגמות העיצוב המובילות לשנת 2017, הוא שימוש בטרה קוטה.

טרה קוטה היא קרמיקה עשויה חרס (במקור מאיטליה) המשמשת ליצירת רעפים, לבנים וגם כלים ואביזרי דקורציה לבית. צבעה של הטרה קוטה הוא חום-כתום ובמסגרת החזרה אל הטבע והגל הירוק, ישנו היום שימוש מוגבר בחומר הזה שנכנס לכל בית.

כבר משחר ההיסטוריה היה שימוש בחומר הזה בצורה של פסלים וכלים.

הטרה קוטה הוא חומר חם שהפך לזמין ונגיש והכניסה שלו לבתים עושה בדיוק את מה שהעיצוב החם הכפרי מנסה לעשות- שימוש בחומרים טבעיים ויצירת הרמוניה עם הטבע.

מדרגות מתכת ועיצוב כפרי!

המקור של עיצוב כפרי מגיע מהבתים הישנים של ארה"ב ואירופה. תחילה זה היה לצורך ניצול המשאבים בסביבה מטעמים של נוחות וחיסכון ובהמשך זה הפך לעיצוב בפני עצמו.

החומרים המרכזיים בשימוש בסגנון הכפרי הם: עץ, מתכת, אבן, טקסטיל גס ומחוספס במראה בסיסי. הצבעים השולטים בסגנון הזה הם גווני בז' ושמנת, חום וכתמי צבע עדינים בגוונים של אדום, צהוב וירוק.

ברזל הוא אחד החומרים השולטים בסגנון הזה ולכן בהרבה בתים בסגנון כפרי יש מדרגות שנעשו מפרזולי מתכת. בסגנון מודרני גם עושים מדרגות מתכת אבל בקווים ישרים ללא שום פרזול.

האלמנט של הפרזול מעניק למדרגות הפנים מראה אומנותי והוא גם נעשה ברמה גבוהה של מיומנות וביצוע.

עיצוב כפרי מתאים לחללים גדולים!

העיצוב בסגנון הכפרי מתאים לחללים גדולים עם פתחי חלונות ענקיים, שגורמים לאור לחדור פנימה ולהציף את כל החלל, זוהי המהות של הכפר, האור, השמש והקשר הרציף ביניהם.

בעיצוב הזה נראה הרבה פיתוחים על הדלתות וגם קרניזים על הקירות. פרופיל החלונות יהיה ממתכת או אלומיניום ובלבד שיישמר הקשר הרציף אל החוץ.

מדרגות בחלל כזה יהיו מדרגות מתכת מפורזלות, בעלות מראה עתיק, ישן המושג בטכניקות שונות של עיבוד כפי שראוי כאשר מסתכלים על מדרגות בבית פרטי.

המטבח בו מתבשלת הכפריות

מטבח הבית הוא המקום האידיאלי לרכז את כל הסגנון במקום אחד עם הרבה מאוד אלמנטים כפריים. חזיתות הארונות יהיו עם ידיות מפורזלות, או עם עיטורים עדינים עליהן. ארונות המטבח ישאירו רווח למעלה כדי להציב כדי ירקות, חמוצים, קטניות ועוד. קיר המטבח יהיה מחופה באבן טבעית ואין מטבח כפרי בלי בוצ'ר באמצע ומעליו תלויים סירי ברזל כבדים, זה חלק מהסגנון.

במטבח כפרי כלי הבישול וההגשה הם חלק מהסגנון ולכן הם יוצגו מתוך מזנון עץ כבד, או על מדפים. מראה של שוק, שפע והרבה טבע בתוך סלסלות, צנצנות אחסון, כלים קרמיים ועוד. כאשר נוגעים בסוגייה של מדרגות לבית פרטי אין ספק שמדרגות מתכת נחשבות שילוב מנצח לבית עם מטבח כפרי ונגיעה של פעם.